Hoang Van Hai, Doan Ngoc Quang, Le Thanh Trung

Main Article Content

Abstract

Nowadays, strategic governance is considered indispensible for any enterprise. Moreover, it is globalization and economic integration that have led to fierce competition among enterprises; therefore the enterprises must have an appropriate strategy. In strategic governance, implementation of a strategy plays a key role. This step even has a decisive part for small and medium sized enterprises (SMEs) because they often have fewer advantages in the nowadays fiercely competitive market. In this paper, the obstacles in implementing a strategy in SMEs working in the construction field in Quang Nam province are studied in order to examine relevant theoretical issues and to figure out challenges. Also some solutions are proposed to help the SMEs successfully conduct their strategies.

Keywords: Quan tri chien luoc Hoi nhap kinh te quoc te

References

[1] Bossidy L., Charan R. (Nguyễn Thu Hồng, Đoàn Thu Hương dịch), Thực thi chiến lược, NXB. Lao động – Xã hội, Hà Nội, 2007.
[2] Cục Thống kê Quảng Nam, Tình hình kinh tế - xã hội tỉnh Quảng Nam năm 2015, 2015.
[3] Cục Thống kê Quảng Nam, Tình hình kinh tế - xã hội tỉnh Quảng Nam năm 2016, 2016.
[4] Cục Thống kê Quảng Nam, Tình hình kinh tế - xã hội tỉnh Quảng Nam năm 2017, 2017.
[5] Cục Thống kê Quảng Nam, Tình hình kinh tế - xã hội tỉnh Quảng Nam 6 tháng đầu năm 2018, 2018.
[6] Lê Thế Giới, Nguyễn Thanh Liêm, Quản trị chiến lược, NXB. Khoa học Kỹ thuật, Hà Nội, 2007.
[7] Hoàng Văn Hải, Quản trị chiến lược, tái bản lần thứ 3, NXB. Đại học Quốc gia Hà Nội, 2017.
[8] Nguyễn Phương Mai, “Nghiên cứu những rào cản trong thực thi chiến lược tại các doanh nghiệp trên địa bàn Hà Nội”, Đề tài Nghiên cứu khoa học, Trường Đại học Kinh tế - Đại học Quốc gia Hà Nội, 2017.
[9] Alexander, L., “Successfully Implementing Strategic Decisions”, Long Range Planning, 18 (1985) 3, pp. 91-97.
[10] Al-Ghamdi, S., “Obstacles to successful implementation of strategic decisions: The British experience”, European Business Review 98 (1998) 6, pp. 322-327.
[11] Atkinson, H., “Strategy Implementation: A Role for the Balanced Card”, Management Decision, 44 (2006) 10, pp. 1-17.
[12] Beer, M. & Eisenstat, R., “The Silent Killers of Strategy Implementation and Learning”, Sloan Management Review, 41 (2000) 4, pp. 29-40.
[13] Brannen, L., “Upfront: The 33 1/3 Percent Strategy Solution”, Business Finance, 2005, http://businessfinancemag.com/article/upfront-33-13-percent-strategy-solution-0601
[14] Cater, T., Pucko D., “Factors of Effective Strategy Implementation: Empirical Evidence from Slovenian Business Practices”, Journal for East European Management Studies 15 (2010) 3, pp. 207-236.
[15] Downes, L., “Strategy Can Be Deadly – Industry Trend or Event”, The Industry Standard (May 14th, 2001).
[16] Farsight Leadership Organization, “Strategy Implementation and Realization”, 2007, www.businessballs.com/businessstrategyimplementation.html, 24.10.2007
[17] Giles, W. D. (1991), Making Strategy Work, Long Range Planning, 24 (5), pp. 75 - 91