Vu Tri Dung, Pham Thi Kim Thanh

Main Article Content

Abstract

The marine economy in general and coastal tourism in particular play an important role
in Vietnam. Due to the tropical monsoon climate with a cold winter, coastal tourism in the Northern
provinces has seasonality and faces significant difficulties compared to the Southern provinces.
Seasonality is a concept that has been well perceived and studied in both the tourism literature and
tourism businesses. It is necessary to cary out in-depth researches to provide scientific arguments on
the nature, causes and effects as well as solutions to minimize the negative impact of tourism
seasonality.
This article focuses on analyzing and evaluating the effects of seasonality on the coastal tourism
business in Do Son, Hai Phong. Based on that, the authors also propose some marketing solutions to
overcome the negative effects of seasonality in terms of balancing demand and supply in both long
and short run.
Keywords


Marketing in tourism, the seasonality, tourism services.


References


[1] Commons, J. and Page, S. (2001), Managing Seasonality in Peripheral Tourism Regions: The Case of Northland, New Zealand, In T. Baum and S. Lundtrop (eds.), Seasonality in Tourism, New York, Pergamon, Amsterdam, pp.153-172.
[2] Manning, R.E. and Powers, L. (1984), Peak and Off Peak Use: Redistributing the Outdoor Recreation/Tourism Load, Journal of Travel Research, 23(2): 25-31.
[3] Viện Nghiên cứu Phát triển Du lịch (1998), "Nghiên cứu ảnh hưởng của tính mùa vụ du lịch đến hoạt động du lịch ở Việt Nam", Báo cáo Đề tài NCKH cấp Bộ.
[4] Du lịch miền Trung: Tìm cách phá thế “mùa vụ” (2014), Cổng tin điện tử Chính phủ.
[5] Vương Lôi Đình, Đổng Ngọc Minh (2002), Kinh tế du lịch và Du lịch học, NXB Trẻ, TP Hồ Chí Minh.
[6] Philip Kotler (2009), Quản trị Marketing, Nhà xuất bản Lao động xã hội
[7] Phòng VHTT - DL (2011-2015), Báo cáo tổng kết hoạt động du lịch năm 2011, phương hướng nhiệm vụ 2012, UBND Quận Đồ Sơn.
[8] Tổng cục du lịch (2011), Số liệu thống kê du lịch Đồ Sơn, Hải Phòng.

Keywords: Marketing du lịch, tính mùa vụ, dịch vụ du lịch, Đồ Sơn

References

[1] Commons, J. and Page, S. (2001), Managing Seasonality in Peripheral Tourism Regions: The Case of Northland, New Zealand, In T. Baum and S. Lundtrop (eds.), Seasonality in Tourism, New York, Pergamon, Amsterdam, pp.153-172.
[2] Manning, R.E. and Powers, L. (1984), Peak and Off Peak Use: Redistributing the Outdoor Recreation/Tourism Load, Journal of Travel Research, 23(2): 25-31.
[3] Viện Nghiên cứu Phát triển Du lịch (1998), "Nghiên cứu ảnh hưởng của tính mùa vụ du lịch đến hoạt động du lịch ở Việt Nam", Báo cáo Đề tài NCKH cấp Bộ.
[4] Du lịch miền Trung: Tìm cách phá thế “mùa vụ” (2014), Cổng tin điện tử Chính phủ.
[5] Vương Lôi Đình, Đổng Ngọc Minh (2002), Kinh tế du lịch và Du lịch học, NXB Trẻ, TP Hồ Chí Minh.
[6] Philip Kotler (2009), Quản trị Marketing, Nhà xuất bản Lao động xã hội
[7] Phòng VHTT - DL (2011-2015), Báo cáo tổng kết hoạt động du lịch năm 2011, phương hướng nhiệm vụ 2012, UBND Quận Đồ Sơn.
[8] Tổng cục du lịch (2011), Số liệu thống kê du lịch Đồ Sơn, Hải Phòng.