Hoàng Văn Vân

Main Article Content

Abstract

The aim of this survey research is to get evaluative feedback from the teachers who are using the primary English textbooks developed under the National Foreign Language 2020 Project to find out their strengths and weaknesses so that further corrections and revisions will be made to perfect the materials before putting them into use on a large scale. Overall, the results of the research have shown that teachers’ evaluations of the textbooks are very positive. There are, however, some things that need to be done to improve the quality of the materials. The research consists of 4 parts. Part 1 provides a brief overview of Tiếng Anh 3 and Tiếng Anh 4 - the two English textbooks which are being piloted in 92 selected primary schools throughout Vietnam. Part 2 is concerned with the design of the research which consists of aim of the research, sites and subjects of the research, research instrument, the questionnaire, research procedure, and method of data analysis. Part 3 presents in some detail research findings and discussion of those findings. Part 4 provides a résumé of the strengths and weaknesses of the textbooks as seen from the point of view of the teachers’ evaluations, points out some limitations of the research and makes some suggestions and recommendation for further study.

Keywords: Teachers’ evaluation, preliminary internal survey, National Foreign Language 2020 Project, three pilot English curricula for Vietnamese schools.

References

[1] Thủ tướng Chính phủ, Đề án “Dạy và học ngoại ngữ trong hệ thống giáo dục quốc dân giai đoạn 2008-2020”. (Ban hành theo Quyết định số 1400/QĐ-TTg ngày 30 tháng 9 năm 2008 của Thủ tướng Chính phủ), 2008.
[2] Bộ Giáo dục và Đào tạo. Chương trình tiếng Anh thí điểm tiểu học. (Ban hành theo Quyết định số 3321 ngày 12 tháng 8 năm 2010 của Bộ trưởng Bộ Giáo dục và Đào tạo), 2010.
[3] Bộ Giáo dục và Đào tạo. Chương trình giáo dục phổ thông môn tiếng Anh thí điểm cấp trung học cơ sở. (Ban hành theo Quyết định số 01/QĐ-BGDĐT ngày 03 tháng 01 năm 2012 của Bộ trưởng Bộ Giáo dục và Đào tạo), 2012.
[4] Bộ Giáo dục và Đào tạo. Chương trình giáo dục phổ thông môn tiếng Anh thí điểm cấp trung học phổ thông. (Ban hành theo Quyết định số 5209/QĐ-BGDĐT ngày 23 tháng 11 năm 2012 của Bộ trưởng Bộ Giáo dục và Đào tạo), 2012.
[5] Hoàng Văn Vân, The Current Situation and Issues of the Teaching of English in Vietnam. (In) Ritsumeikan Studies in Language and Culture, Vol. 22, No.1 (2010) 7.
[6] Hoàng Văn Vân, The Role of Textbooks in the Implementation of the National Project “Teaching and Learning Foreign Languages in the National Education System, Period 2008-2020”. Proceedings of the International Conference on Textbooks for the 21th Century. Reprinted in Khoa học Ngoại ngữ, Số 30 (2011) 75.
[7] Hoàng Văn Vân, The Development of the Ten-year English Textbook Series for Vietnamese Schools under the National Foreign Language 2020 Project: A Cross-cultural Collaborative Experience. Paper Addressed at the Plenary Session of the International TESOL Symposium: English Language Innovation, Implementation, and Sustainability, Held in Danang, Vietnam on 28-29 July, 2015. Reprinted in VNU Journal of Science - Foreign Studies. Vol. 31, No. 3 (2015) 1.
[8] Trochin, W. M. K., Research Method (The Concise Knowledge Base). Ohio, USA: Atomic Dog Publishing, 2005.
[9] Cohen, L., L. Manion & K. Morrison, Research Methods in Education (6th Ed.). New York, USA: Palgrave MacMillan, 2007.
[10] Robinson, P. C, ESP Today: A Practitioner’s Guide. UK: Prentice Hall International, 1991.
[11] Bargiela-Chiappini, F., C. Nickerson & B. Planken, Business Discourse. Candlin, N. C. & D. R. Hall (Eds.). New York: Palgrave MacMillan, 2007.
[12] Williams, D., Developing Criteria for Textbook Evaluation. ELT Journal, 37 (3) (1983) 251.
[13] Sheldon, L. E., Evaluating ELT Textbooks and Materials. ELT Journal, 42(4) (1988) 237.
[14] Brown, J. D, The Elements of Language Curriculum. New York: Heinle & Heinle Publishers, 1995.
[15] Skierso, A., Textbook Selection and Evaluation. (In) M. Celce-Murcia (Ed.), Teaching English as a Second or Foreign Language, 432-453. Boston: Heinle and Heinle Publishers, 1991.
[16] Garinger, D. (2001). Textbook Evaluation. TEFL Web Journal. Retrieved from http://www.teflweb-j.org/v1n1/garinger.html
[17] Cunningsworth, A. (1995). Choosing Your Coursetbook (Handbook for the English Classroom). London: MacMillan Heinemann.

Downloads

Download data is not yet available.