Vu Hai Ha

Main Article Content

Abstract

The National Foreign Language Project 2020 (Project 2020) has been laying its emphasis on the development of general English language proficiency and English language teaching methods of English language teachers in Vietnamese schools. This article argues that these focuses might overlook an area which is essential for these teachers to use English efficiently in the classrooms: the development of classroom English proficiency. This argument is corroborated by a case study with qualitative data collected from videotaping 113 teachers in their microteaching sessions. It reveals certain limitations in their classroom English competence, especially linguistic and strategic competence. The article concludes by putting forward certain suggestions for Project 2020 as well as future studies to explore other facets of this competence.

References

1. Vietnam. The Government, Decision on the approval of the project entitled “Teaching and learning foreign languages in the national education system, period 2008-2020”, in 1400/QĐ-TTg, V.T. Goverment., Editor 2008, The Prime Minister.: Hanoi.
2. Cục nhà giáo và cán bộ quản lý cơ sở giáo dục, Thực trạng và giải pháp trong quản ly, tổ chức bồi dưỡng giáo viên tiếng Anh phổ thông hướng tới việc thực hiện chương trình, sách giáo khoa mới in Hội thảo đánh giá và đề xuất giải pháp quản lý tổ chức thực hiện công tác bồi dưỡng giáo viên tiếng Anh phổ thông 2016, Bộ Giáo dục và Đào tạo: Hà Nội. p. 1-11.
3. Đề án NNQG 2020 [The National Foreign Language Project 2020], Công tác bồi dưỡng giáo viên dạy môn tiếng Anh phổ thông theo đề án NNQG2020 [English language teacher training within the 2020 Project] in Hội thảo đánh giá và đề xuất giải pháp quản lý tổ chức thực hiện công tác bồi dưỡng giáo viên tiếng Anh phổ thông [Conference on: Assessing and finding solutions to the management and implementation of English language teacher training activities]2016, Bộ Giáo dục và Đào tạo: Hà Nội. p. 22-26.
4. Department of Primary Education. The current situation of English language teaching at primary schools and suggestions to improve the quality of English language teaching and learning for the new education program [Thực trạng dạy và học môn tiếng Anh tiểu học hiện nay và những đề xuất, định hướng nâng cao chất lượng dạy và học hướng tới đáp ứng chương trình giáo dục phổ thông mới]. in Conference on the recruitment and training of primary-school English language teachers to meet the demands for English language teaching today and the new course book and education program in the future [Hội thảo: Tuyển dụng, bồi dưỡng giáo viên tiếng Anh tiểu học đáp ứng yêu cầu giảng dạy môn tiếng Anh hiện nay và hướng tới việc thực hiện chương trình, sách giáo khoa mới]. 2016. Hanoi: Ministry of Education and Training, Vietnam.
5. Hughes, G., J. Moate, and T. Raatikainen, Practical classroom English2007, Oxford: Oxford University Press.
6. Freeman, D., et al., ELTeach: Báo cáo thí điểm toàn cầu 2012, National Geographic Learning, Cengage Learning, and ETS, Editors. 2012.
7. Chowdhury, R. and L.H. Phan, Reflecting on Western TESOL training and communicative language teaching: Bangladeshi teachers' voices. Asia Pacific Journal of Education, 2008. 28(3): p. 305-316.
8. Kieu, K.A.H., Use of Vietnamese in English language teaching in Vietnam: Attitudes of Vietnamese university teachers. English Language Teaching, 2010. 3(2): p. 119-128.
9. Le, V.C., Form-focused instruction: Teachers' beliefs and practices: A case study of Vietnamese teachers2012, Saarbrucken, Germany: LAP Lambert Academic Publishing.
10. Nhan, N.T. and H.T. Lai, The current state of the art in ELT with special reference to the use of the first language in EFL classes in Vietnam., in Language In India2012. p. 558.
11. Canale, M., From communicative competence to communicative language pedagogy, in Language and Communication, J.C. Richards and R.W. Schmidt, Editors. 1983, Longman: London. p. 2-27.
12. Richards, J.C., Competence and performance in language teaching. RELC Journal, 2010. 41(2): p. 101-122.
13. Vu, H.H., Năng lực sử dụng tiếng Anh lớp học của giáo viên ở các trường phổ thông Việt Nam [The classroom English competence of English language teachers in Vietnam]. Tạp chí Ngôn ngữ và Đời sống (Language and Life Journal), 2014. 30(2): p. 11-18.
14. Hoang, V.V., Renovation in curriculum design and textbook development: An effective solution to improving the quality of English teaching in Vietnamese schools in the context of integration and globalization. VNU Journal of Science: Education Research, 2016. 32(4): p. 9-20.
15. Boyatzis, R.E., Transforming qualitative information: Thematic analysis and code development1998, Thousand Oaks, California: Sage Publications.
16. Canagarajah, S., Resisting linguistic imperialism in English teaching2003, Hongkong: Oxford University Press.