Developing Topics of Experiential Activities in Defense and Security Teaching in Order to Develop Learners' Ability to Learn about Nature and Society
Main Article Content
Abstract
This article aims to propose a set of topics for experiential activities in defense and security teaching that can enhance learners' abilities to learn about nature and society. The article begins by highlighting the importance of defense and security education in shaping learners' understanding of the role of military and security forces in protecting the nation and society. The article then presents five topics for experiential activities, which include visiting security and military agencies, practical experience in military training, practicing emergency response skills, learning self-defense techniques, and engaging in social activities related to security. The article argues that these activities can not only help learners gain a better understanding of defense and security but also provide them with opportunities to develop essential skills such as decision-making, problem-solving, and collaboration. Furthermore, the article suggests that these activities can instill a sense of civic responsibility and a willingness to contribute to the community's safety and well-being. Overall, the article proposes that incorporating experiential activities into defense and security teaching can enrich learners' learning experiences and foster their abilities to learn about nature and society. By providing hands-on experiences and opportunities for practical application, defense and security education can prepare learners to be responsible and engaged citizens who understand the importance of national defense and community safety.
References
[2] D. Kolb, Experiential Learning: Experience as the Source of Learning and Development, Englewood Cliffs, NJ: Prentice Hall, 1984.
[3] H. Kim, Using Experiential Learning Techniques, nhà xuất bản, nơi xuất bản, năm, số trang.
[4] J. Dewey, Experience and Education, New York: Touchstone, 1938.
[5] M. Silberman, The Hand Book of Experiential Learning, Pfeiffer, San Francisco, 2007.
[6] F. Patrick, Handbook of Research on Improving Learning and Motivation, Vol. 2, No. 1, 2011,
pp. 1462.
[7] Nguyễn Kỳ Loan (2016) Giáo dục môi trường trong dạy học Sinh học 6 ở trường trung học cơ sở, Luận án tiến sĩ Khoa học giáo dục, Trường Đại học Sư phạm Hà Nội.
[8] Lê Đình Trung, Nguyễn Thị Minh Nguyệt (2017), Tổ chức dạy học theo tiếp cận chủ đề phần Cơ thể người và vệ sinh ở trường trung học cơ sở, Tạp chí Giáo dục, số 417, tr 48-50
[9] Nguyễn Thị Ánh Tuyết, Hoàng Thị Hải Yến (2020), Xây dựng kế hoạch dạy học theo chủ đề môn khoa học tự nhiên theo định hướng phát triển năng lực của học sinh, Tạp chí Giáo dục, Số 480 (Kì 2 - 6/2020), tr 31-35.
[10] Phan Thị Hồng Vinh (2006), Quản lí giáo dục, NXB Đại học Sư phạm.
[11] Bộ GD-ĐT (2018a), Chương trình giáo dục phổ thông - Chương trình tổng thể (Ban hành kèm theo Thông tư số 32/2018/TT-BGDĐT ngày 26/12/2018 của Bộ trưởng Bộ GD-ĐT).
[12] Bộ GD-ĐT (2018b), Chương trình giáo dục phổ thông - Chương trình tổng thể (Ban hành kèm theo Thông tư số 32/2018/TT-BGDĐT ngày 26/12/2018 của Bộ trưởng Bộ GD-ĐT).