Lê Thái Bảo Thiên Trung

Main Article Content

Abstract

Econometrics (economic measure) can be defined as a social science in which economic and mathematical knowledge are co-present in the analysis of economic phenomena. Knowledge already taught in secondary mathematics education must be transformed into tools for modeling phenomena of economic in reality. In this paper, we are going to explain the difficulties of students when they have to mobilize the two objects of knowledge: the slope of the straight line and the logarithms.

Keywords: Mathematics knowledge in secondary education, slope of the straight line, logarithm, econometrics.

References

[1] Lê Thị Hoài Châu, Modeling in teaching of derivative (Mô hình hóa trong dạy học khái niệm đạo hàm), Journal of Science, No 65(99), HCM City University of Education (2014) 5.
[2] Phan Đức Chính and other authors, Textbook: Mathematics 9 vol 1 (Sách giáo khoa: Toán 9 tập 1), Edition of Education (Việt Nam), 2005.
[3] Phan Đức Chính and other authors, Guide of textbook for teacher: Mathematics 9 vol 1 (Sách giáo viên Toán 9 tập 1), Edition of Education (Việt Nam), 2005.
[4] Trần Văn Hạo and other authors, Textbook: Calculus 12 (Sách giáo khoa: Giải tích 12), Edition of Education (Việt Nam), 2007.
[5] Nguyễn Viết Hiếu, Meaning and instrumental role of the logarithm in teaching of mathematics at high school (Nghĩa và vai trò công cụ của khái niệm logarit trong dạy học toán ở bậc trung học phổ thông), thesis of master of mathematic education, HCM City University of Education, 2013.
[6] Trần Lê Vương Quốc, Meaning of the slope of the straight line in secondary teaching mathematic (Nghĩa của hệ số góc của đường thẳng trong dạy học toán ở trường phổ thông), thesis of master of mathematic education, HCM City University of Education, 2013.
[7] Đoàn Quỳnh and other authors, Textbook: Geometry 10 of advanced curriculum (Sách giáo khoa: Hình học 10 Nâng cao), Edition of Education (Việt Nam), 2007.
[8] Đoàn Quỳnh and other authors, Textbook: Calculus 12 of advanced curriculum (Sách giáo khoa: Giải tích 12 Nâng cao), Edition of Education (Việt Nam), 2007.
[9] Nguyễn Đình Trí and other authors, Exercice of advanced mathematics vol 2: Analyse of one variable (Bài tập toán cao cấp tập 2: Giải tích một biến số), Edition of Education (Việt Nam), 2009.
[10] Gujarati, Basic Econometrics (4th Ed), The McGraw Hill Companies, 2004.

Downloads

Download data is not yet available.