Nguyen Thu Phuong

Main Article Content

Abstract

Based on the requirements of teaching Vietnamese under the direction of student capacity building, with the use of surveys and evaluation of questions and exercises for teaching pronouns in the current Vietnamese textbooks for Grade 5, this paper proposes a system of questions and exercises towards student capacity building in teaching pronouns at primary schools. Such exercises are developed in order to not only help students with knowledge of pronouns, the culture of addressing people in communication using Vietnamese but also provide students with new communication contexts and situations for practice, which in turn will help students use pronouns that are culturally suitable with the way Vietnamese people address people in communication.

Keywords: Student capacity development, teaching pronouns, Vietnamese cultural rule of using pronouns

References

1. Nguyễn Văn Chiến (1992), Ngôn ngữ học đối chiếu và đối chiếu các ngôn ngữ Đông Nam Á, ĐHSPNN, HN
2. Wikimedia,the free encyclopedia, competence
3. Hoàng Hòa Bình, Nguyễn Minh Thuyết, (2012), Phương pháp dạy học Tiếng Việt nhìn từ Tiểu học, NXB Giáo dục Việt Nam
4. Lê Phương Nga, (2009), Giáo trình phương pháp dạy học Tiếng Việt ở Tiểu học 2, NXB ĐHSP Hà Nội
5. Bộ Giáo dục và Đào tạo, Tiếng Việt 5 tập 1, NXB Giáo dục Việt Nam, tái bản lần thứ 11, 2017