Scientific Research Supports for PhD Students at Vietnam National University, Hanoi
Main Article Content
Abstract
Vietnam National University, Hanoi has been assigned important tasks of producing high quality human resources and cultivating talents; promoting advanced science, technology, renovation and multidisciplinary knowledge transfer by the government of Vietnam. In terms of scientific research, PhD students have contributed significantly to the overall achivements of Vietnam National University, Hanoi. The authors survey 263 out of 1493 PhD students (acounting for 17.6%) who are studying in five academic fields of Vietnam National University, Hanoi. The article presents the current status of supporting scientific research activities for PhD students, particularly focuses on the support role of scientific working groups at Vietnam National University, Hanoi and proposes solutions to improve the quality of the support activities at Vietnam National University, Hanoi in the future.
References
[2] Đại học Quốc gia Hà Nội, Quy chế đào tạo sau đại học tại Đại học Quốc gia Hà Nội ban hành theo Quyết định số 1555/QĐ-ĐHQGHN, ngày 25 tháng 5 năm 2011 của Giám đốc Đại học Quốc gia Hà NộI, 2011.
[3] Helen Walkington, Students as researchers: Supporting undergraduate research in the disciplines in higher education, York: The Higher Education Academy, ISBN 978-1-907207-86-0. https://www.heacademy.ac.uk/system/files/resources/Students%20as%20researchers_1.pdf/, 2015.
[4] N. Perkins, Institute of Development Studies (IDS), at the seminar: “Research Communication - Why and how?”, University of Copenhagen, May 8, 2008.
[5] Enyu Zhou, Hironao Okahana, The Role of Department Supports on Doctoral Completion and Time-to-Degree, Journal of College Student Retention: Research, Theory & Practice - ESCI (Emerging Sources Citation Index) ISSN15210251, 15414167, 2016.
[6] Nickola C. Overall a, Kelsey L. Deane a, Elizabeth R. Peterson, Promoting doctoral students' research self-efficacy: combining academic guidance with autonomy support, Higher Education Research & Development, ISSN 07294360. https://www.researchgate.net/publication/231537782_Promoting_doctoral_students'_research_self-Efficacy_Combining_academic_guidance_with_autonomy_support/, 2011.
[7] Hanover Research, Building a Culture of Research: Recommended Practices, Academy Administration Practice. https://www.hanoverresearch.com/media/Building-a-Culture-of-Research-Recommended-Practices.pdf/, 2014.
[8] Nguyễn Đình Đức, Phát triển nhóm nghiên cứu trong trường đại học: Xu thế tất yếu. https://vov.vn/xa-hoi/phat-trien-nhom-nghien-cuu-trong-truong-dh-xu-the-tat-yeu-325151.vov/, 2014.
[9] Nguyễn Thị Thu Hà, Bùi Minh Đức, Nguyễn Đình Đức, Một số nhân tố chủ yếu tác động đến hiệu quả hoạt động của các nhóm nghiên cứu, Tạp chí Khoa học Giáo dục, ĐHQGHN. 5 (1) (2019) 54-63. https://doi.org/10.25073/2588-1159/vnuer.4214.
[10] Nguyễn Lộc, Bất cập trong đào tạo sau đại học: Thừa tiến sĩ “giấy”, thiếu chất lượng. http://baokiemtoannhanuoc.vn/giao-duc/bat-cap-trong-dao-tao-sau-dai-hoc-thua-tien-si-giay-thieu-chat-luong-137700/, 2017.
[11] Đặng Ứng Vận, Để đào tạo tiến sĩ thực chất hơn. http://www.nhandan.com.vn/cuoituan/item/33474402-de-dao-tao-tien-si-thuc-chat-hon.html/, 2017.
[12] Nguyễn Đức Chính, Quản lý chất lượng giáo dục, NXB Đại học Quốc gia Hà Nội, 2017.
[13] Đại học Quốc gia Hà Nội, Thống kê quy mô đào tạo năm học 2018 - 2019, 2018.
[14] Đại học Quốc gia Hà Nội, Hướng dẫn thực hiện quy chế đào tạo tiến sĩ tại Đại học Quốc gia Hà Nội, số 123/HD-ĐHQGHN ngày 09/01/2018, 2018.
[15] Đại học Quốc gia Hà Nội, Hướng dẫn đánh giá chất lượng thông qua phản hồi từ các bên liên quan, số 5077/HD-ĐHQGHN ngày 23/12/2014, 2014.