Lan Chi Le, Thai Dinh Do

Main Article Content

Abstract

Higher education plays a key role in providing knowledge and skills for students to participate in the labor market. The quality of education has long become a boiling issue for many individuals and organizations concerned. As in higher education, the lecturer’s instruction plays a decisive role, the Ministry of Education and Training requires higher education institutions to shift their current teaching activities to the credit-based training system, which inevitably involves the innovated learner-centered teaching approach. This study aims to find out the level of the learner’s satisfaction with the teaching methods, the teaching process and the quality of the training process; thereby to identify the learner’s expectations regarding the training process.

Keywords: Satisfaction, learners, teaching courses, faculty.

References

1. Vũ Thị Phương Anh (2005), Thực hiện thu thập và sử dụng ý kiến sinh viên trong đánh giá chất lượng giảng dạy: Kinh nghiệm từ Đại học Quốc gia TP. Hồ Chí Minh, Giáo dục đại học chất lượng và đánh giá, tr48-63, Nhà xuất bản Đại học Quốc gia Hà Nội năm 2005.
2. Nguyễn Kim Dung (1999), Khảo sát khả năng có thể sử dụng ý kiến phản hồi của sinh viên trong trường ĐHSP Tp.HCM.
3. Nguyễn Kim Dung (2010), “Khảo sát mức độ hài lòng của sinh viên về chất lượng giảng dạy và quản lý của một số trường ĐH Việt Nam”, Kỷ yếu hội thảo khoa học đánh giá Xếp hạng các trường đại học và cao đẳng Việt Nam, trang 203-209.
4. Trần Xuân Kiên (2009), Đánh giá sự phản hồi của sinh viên về chất lượng đào tạo tại Trường đại học Kinh tế và Quản trị Kinh doanh – đại học Thái Nguyên, Luận văn Thạc sĩ Quản lý giáo dục, Viện đảm bảo Chất lượng Giáo dục, đHQG Hà Nội.
5. Nguyễn Thị Trang (2010), Xây dựng mô hình đánh giá mức độ hài lòng của sinh viên với chất lượng đào tạo tại trường Đại học Kinh tế, ĐH đà Nẵng.
6. Marsh (1984), Students' Evaluation of Educ ational Qualit y (SEEQ).
7. March 1987 Students' evaluations of university teaching: Research findings, methodological issues, and directions for future research.
8. Michele Marincovic (1999), Using Student Feedback to Improve Teaching, Changing Practices in Evaluating Teaching, tr45-tr69.
9. Murray (1985) classroom teaching behaviors and student ratings of college teaching effectiveness.